30.10.2006.
Ishrana bogata karijem može da zaštiti mozak od starenja, saopštili su azijski naučnici u studiji objavljenoj u SAD i dodali da povećano konzumiranje
karija poboljšava kognitivne funkcije.
Kari poseduje protivupalna svojstva i svojstva antioksidansa i dobar je u sprečavanju dobijanja Alchajmerove bolesti, mada može da ima štetne efekte
na želudac, jetru i bubrege zbog ljutine, navodi se u studiji.
Antioksidansi, kao što je vitamin E, poznati su da štite neurone i pomažu pacijentima koji imaju umerenu demenciju da očuvaju svoje kognitivne
funkcije.
Profesor Ce Pin sa Univerziteta u Singapuru je rekao da je sproveo studiju tokom koje su ispitanici podeljeni u tri grupe - prva grupa je malo
konzumirala kari [jednom u šest meseci], druga češće [više puta mesečno], a treća nije uzimala kari uopšte.
Na osnovu rezultata testova o kognitivnim sposobnostima, naučnici su utvrdili da su oni koji su retko i često uzimali kari imali znatno bolje
rezultate od ispitanika koji nisu uzimali taj začin.
'Čak i mala količina karija utiče na poboljšanje kognitivnih sposobnosti', rekao je Ce Pin.
Kari se najviše koristi u Indiji, navodi se u studiji i dodaje da u toj zemlji ima malo obolelih od Alchajmerove bolesti.