23.10.2006.
Prije nego sutra kupite hljeb, dobro razmislite kakav ćete kupiti i koliko. Prevelika konzumacija prerađenih žitarica, a posebno hljeba
povećava rizik od raka bubrega za 94 posto!
Osobe koje konzumiraju pet kriški bijelog hljeba dnevno izložene su dvostruko većem riziku u poređenju sa osobama koje unose jednu i po krišku u
organizam.
Prateći prehrambene navike više od 2 300 ispitanika u razdoblju od 2 godine, istraživači s milanskog Instituta za farmakološka istraživanja utvrdili
su da do umjerenog povećanja rizika za rak bubrega dolazi i zbog konzumacije tjestenine i riže.
Prevelika konzumacija hljeba povećava rizik od raka bubrega za 94 posto, a tjestenine i riže za 29 posto. Suprotno tomu, konzumacija većih količina
mesa peradi i povrća, kuhanog ili sirovog, smanjuje taj rizik između 26 i 36 posto.
Istraživači su naveli kako se, koliko je njima poznato, nijedno drugo istraživanje nije dosad bavilo uticajem žitarica na tumor bubrega. Njihovi
rezultati pokazuju kako umjerena konzumacija žitarica i veći udio povrća u prehrani mogu imati pozitivan utjecaj na tu vrstu tumora.
Rezultate istraživanja, koje je objavio International Journal of Cancer, naučnici objašnjavaju visokim glihemičkim indeksom hljeba, tjestenine i riže.
Namirnice koje imaju visoki glihemički indeks mogu dramatično povećati nivo šećera u krvi te tako na neki način pogodovati rastu tumora, kažu
naučnici.
Najvećim faktorima rizika za rak bubrega se smatraju pušenje i prevelika tjelesna masa.