Naš grad. Naš sajt. Banja Luka Online!
Pojam za pretragu:
Od:

Gosti: 186
Članovi: 3
Gdje ćete slaviti Novogodišnje praznike?
Žurka
Kućna atmosfera
Van grada
Daleko odavde
Neću slaviti




Korisničko ime:
Lozinka:
Prijavite se na našu e-mail listu

     
Dešavanja
Dešavanja
Zanimljivosti
Zanimljivosti
Sex i ljubav
Sex i ljubav
Moda i stil života
Moda i stil života
Ljepota i zdravlje
Ljepota i zdravlje
Tehnika i računari
Tehnika i računari
Upotreba vitaminskih preparata može imati potpuno neželjen efekat
07.09.2006.
Banja Luka: Upotreba vitaminskih preparata može imati potpuno neželjen efekat
U savremenom dobu, kojem dinamiku umnogome određuje svakodnevna ekspanzija nauke i tehnologije – ljudima se preporučuju vitamini. Dok koristi ishrane vitaminima bogatim voćem i povrćem niko ne dovodi u sumnju.

Svakodnevna borba sa brigama i problemima za mnoge znači i propuštanje pravilne ishrane. Neki ljudi pokušavaju da hranu dopune vitaminskim prparatima, naročito onim koji su bogati vitaminima E i C. Ljudi žive u uvjerenju da će im uzimanje većih doza ovih antioksidanata pomoći da sačuvaju dobro zdravlje i minimalizuju mogućnost srčanog ili moždanog udara.

Medjutim, australijski istraživači sada tvrde da takva praksa može donijeti mnogo više štete nego koristi. Grupa naučnika sa univerziteta Zapadne Australije ispitivala je efekte velikih doza vitamina E na pacijentima sa dva tipa dijabetesa i utvrdila da kod velikog broja pacijenata raste krvni pritisak. Profesor Kevin Kroft kaže:

To nas brine, jer svakako ne želimo da krvni pritisak raste kod ljudi koji ionako imaju veću šansu za srčana oboljenja.

I dok brojne studije pokazuju da hrana bogata prirodnim antioksidantima, poput voća i povrća, smanjuje rizik od srčanih bolesti - uzimanje vitaminskih pilula ne pomaže uopšte. Ipak, istraživači, kažu da ljudi mogu da smanje rizik od srčanih oboljenja većom dozom Omega 3 masnih kiselina kojih ima u ribljem mesu i ulju, a koje snižavaju nivo masti u krvi, kaže Dr Trevor Mori:

“I dok Omega 3 masne kiseline znatno - i do 30 procenata - snižavaju trigliceride u krvi, istovremeno povećavaju količinu takozvanog dobrog holesterola”.

Zvanični vodič za zdravlje u Australiji preporučuje najmanje dva obroka ribe nedjeljno, a čak i više za one koji već pate od srčanih bolesti.
Komentarišite ovaj članak na forumu
 
Verzija za štampanje



TV Program
Četvrtak, 07.09.2006.
»
Srijeda, 06.09.2006.
»
Utorak, 05.09.2006.
»
Ponedjeljak, 04.09.2006.
»
Petak, 01.09.2006.
»
»
Srijeda, 30.08.2006.
»
»
»
Petak, 25.08.2006.
»
»
»
Četvrtak, 24.08.2006.
»
Srijeda, 23.08.2006.
»
Ponedjeljak, 21.08.2006.
»
Petak, 18.08.2006.
»
Četvrtak, 17.08.2006.
»
Ponedjeljak, 14.08.2006.
»
»
»
Petak, 11.08.2006.
»
Copyright: BanjaLukaOnline.com - Banja Luka - Uslovi korištenja