25.05.2006.
Američki istraživači ustanovili su nedavno još jednu dobru strana konzumiranja čokolade, samo što se u ovom slučaju pokazalo da je mlečna čokolada
najbolji izbor.
"Čokolada sadrži mnoge supstance koje deluju kao stimulansi, kao što su teobromin, penetilamin i kafein. Ranije je već ustanovljeno da te susptance
povećavaju budnost i pažnju, a mi smo ustanovili da konzumiranje čokolade poboljšava mentalne funkcije", objasnio je dr. Brajan Raudenbuš vodja
istraživačkog tima sa Viling Džezuit univerziteta u Zapadnoj Virdžiniji.
Volonteri koji su učestvovali u istraživanju podeljeni su u četiri grupe. U četiri navrata tri grupe su dobijale 85 grama mlečne čokolade, ili 85
grama tamne čokolade ili 85 grama rogača, dok četvrtoj (kontrolnoj) grupi nije davano ništa, preneo je Rojters.
Posle petnaestominutog varenja učesnici su radili kompjuterske neuropsihološke testove, kojima je procenjivana njihova kognitivna funkcija,
uključujući memoriju, obim pažnje, brzinu reagovanja i rešavanje problema.
Ukupni rezultati testova verbalne i vizuelne memorije bili su znatno bolji kod onih učesnika testiranja koji su prethodno jeli mlečnu čokoladu, nego
kod ostalih. Osim toga, i mlečna i tamna čokolada poboljšale su kontrolu impulsa i brzinu reagovanja.
(Tanjug)